Rom byggdes inte på en dag

Jag har en undermedveten tanke om att träning ska ge resultat efter en vecka. Och ibland är det ju till och med så! Nu när jag har kommit igång igen och snittar 5 ggr i veckan på gymmet så märker jag ju redan skillnad. Jag är mer uthållig och endorfinerna och adrenalinet gör att jag också orkar mer. Så jag går och inbillar mig varje dag att det också syns på kroppen.

Idag bad jag Fredrik ta lite bilder när vi tränade och genast blir jag nedstämd över hur vissa kroppsdelar ser ut och jag blir arg på mig själv för att jag låtit det bli så. Nu skulle jag inte kalla mig tjock men extra kilon sitter helt klart på ställen de inte fanns på förr. Har inte vågat väga mig igen och ser egentligen ingen anledning till det heller. Om två veckor kanske!

Nu har jag precis kommit hem efter dagens benpass. Värmde upp med 1 km rask gång och började sedan med benpressen. Det blev 10x4 à 70 kg! Provade ta 90 kg också men nästa gång siktar vi på 100.
Därefter körde vi min favorit - knäböj. Fredrik körde med vikter och jag körde på bosu-bollen. Därefter följde de sedvanliga benövningarna, insida, utsida, över och under!

Gah, träningsvärk är en garanti imorgon!

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0