Steg 2

Ja, idag var det alltså dags för veckans första träningspass, och det bra ett bra sådant! Jag hade ett sånt flyt och kände mest för att skutta runt och göra allt, men Fredrik är en hård pojkvän/sambo/personlig tränare/pepptalkare som tror på rutiner och övning, så jag fick minsann hålla mig i skinnet.
 
Började passet med något av ett personbästa: hela 45 minuter på crosstrainern, kanske ingen direkt bedrift, men för mig som tröttnat efter 10 minuter är det under! Det rullade på i bra tempo och tiden fördrevs med att tävla med de andra på gymmet - ett bra tips som fungerar utmärkt för mig! 530 kcal och 7,3 km senare hoppade jag av trampmaskinen och riktade in mig på nästa övning. Några hammercurls senare kom den egentliga utmaningen: hänga i stång.
 
I teorin kändes det som en barnlek, "vaddå, det där gjorde man på skolgården varje dag!", men i praktiken var det definitivt svårare. Tanken är att jag ska bli starkare i armar och framförallt i händer, för att senare kunna klara mina dips, chins och pull-ups. 
Det gick alltså ut på att "bara" hänga... Låt oss säga att jag inte var så kaxig efter att försökt hänga kvar på stången med allt jag hade. Resultatet blev ynka 11,8 sek med händerna i chinplacering (alltså fingrarna pekande bort från dig) och 14,2 sekunder i pull-up-placering (fingarna mot dig). Vi får helt enkelt öva lite till trots att händerna lär få ta en del stryk.
 
 
Passet avslutades med magövningar och jag och Fredrik passade på att slå vad om vem som skulle ha magrutor först. Eftersom hans redan syns när han spänner magen (vilket man INTE får göra för att vinna vadet), så måste jag verkligen step it up! Bring it on!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0