Att hitta tillbaka

Hej!
Idag har jag haft riktigt dåligt samvete över att inte ha gått till skolan. Jag har tröttnat rejält på skolan, eller inte på skolan men på de oinspirerande lärarna, de pedagogiklösa föreläsningarna och inställningen man har till oss studenter. Kan ta detta i ett annat inlägg, men resultatet av detta har blivit att jag alltför ofta tar sovmorgon eftersom jag inte tycker att det ger mig något när jag är där. Idag var en sådan där som säkert hade gjort gott för själen igen. En hel dag i skogen. Men när det innebär att man behöver åka hemifrån 06.00 så segnar jag ihop helt. Så idag har jag istället rensat och gjort om i garderoben. Eller jag är liksom inte klar än...

Det blev sen träning idag. 20.30 stegade jag och Fredrik in på SATS för att köra varsitt pass.
Jag började med 30 minuter på crosstrainern som idag gick i rasande fart. 5 kilometer!
Därefter tänkte jag springa av lite överskottsenergi på bandet men benhinnorna protesterade så jag ville inte utmana ödet och kanske råka ut för en ordentlig inflammation. Istället gick jag i rask takt 15 minuter och kunde då stoltsera med sammanlagt 7 km på 45 minuter, vilket är mer än bra för mig just nu.

Avslutade passet med lite magövningar. Tog Fredrik till hjälp och körde först sit-ups där man kastar en medicinboll mellan varandra. Därefter långsamma sit-ups och till sist den gamla hederliga plankan. Då jag alltid kör magövningar med en timer som kallas Tabatha (finns att ladda ner på AppStore) gör jag plankan på knän såhär i början för att kunna klara mig igenom hela övningen.

Tabatha-timern är verkligen ett bra tips. Den går ut på att göra en övning 8 ggr under 20 sekunder, med 10 sekunders vila mellan varje gång. Funkar perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0