Skogsmullefitness

Det har varit en lång dag idag!
Måndagen kickstartade veckan ordentligt. 07.30 ringde klockan (ja jag vet - sovmorgon för alla arbetare) och jag släpade mig upp trots att zombien i mig helst hade velat skolka. På med stövlar och regnställ och ut till Hellasgården för en dag fylld av inlärning av mossor och lavar och en hel del klättring i terrängen. Vill man åt de finaste arterna så måste man tydligen offra sig (och sitt liv) bland stupen! Och låt oss säga att att klafsa fram på hala bergsknallar, i stövlar, med årets värsta träningsvärk i ben och rumpa - inte var något annat än en kamp. Men den friska luften gjorde själen gott åtminstone och det var gott att knapra harsyra! Nästa typ av hälso-kost?

Hem igen. Av med skogsmulleoutfiten och hoppa ner i träningskläderna som egentligen hade behövt tvättas för länge sedan (note-to-self: du behöver fler tränings-BHar!).
Lördagens benpass kändes alltså fortfarande, trots detta värmde jag först upp 10 minuter på crosstrainern i högt tempo och avslutade uppvärmningen med att springa 1 km (utan paus) på 06.13 minuter. Benen skrek till en början men nu har jag ett resultat att rätta mig efter.

Träningen bestod av marklyft, sittande rodd och lats-drag. En rygg-måndag helt enkelt. Marklyftet krånglade till en början då jag hade svårt att hitta rytmen och taktiken igen men efter lite om och men lyckades jag ändå ta 30 kg på 3x7.

 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0